Beskjeder: 08.11 Det blir ingen forelesning i morgen 09.11.

02.11 De som har fulgt med har kanskje oppdaget at vi nå kommet igjennom pensum. Det betyr at vi har 2x2h neste uke som vi ukelukkende kan gjøre oppgaver i. Hvis dere har noen spesielle ønsker angående hva jeg skal gjennomgå, eller det eventuelt er noe uklart i pensum send en mail til meg (Arne Morten) så skal jeg ta hensyn til det. Helst før helgen. Og helst bare ting som gjelder numerikk-delen av pensumet, de to siste ukene er satt av til repetisjon av resten.

26.10 Det blir forelesning den andre timen i dag. Beklager! (Glemte vekkeklokken...)

19.10 I forelesningen i dag nevnte jeg et enkelt innføringskurs i bruk av Matlab. Dette kurset finnes her.

13.10 Resultatet fra den utsatte midtsemesterprøven ligger nå sammen med resultatet fra den ordinære midtsemesterprøven. Resultater.    Sjekk ditt eget resultat, og gi meg beskjed dersom du mener at noe er feil. Jeg beklager at dere ikke fikk to svarark på den utsatte prøven, men er dere usikre på noe så bare ta kontakt med meg.

13.10 Den utsatte midtsemesterprøven ligger her og løsningen finner dere her.

07.10 For de som lurer på det, så er tillatte hjelpemidler til eksamen enkel kalkulator(HP30S), og Karl Rottmann, Matematisk Formelsamling. Ingen andre skriftlige hjelpemidler er tillatt.
På midtsemesterprøven var som kjent læreboken tillatt, og det blir den også på den utsatte midtsemesterprøven.

05.10 Onsdag 12. oktober er forelesningen flyttet fra EL5 til S3 på grunn av en konferanse i elektrobygget.

03.10 Jeg har fått en liste med 10 navn over studenter som skal ha ekstra tid til eksamen. Disse kan velge å gå opp til utsatt prøve tirsdag 11.10. Send meg beskjed om du ønsker å ta prøven, og om du trenger en PC.Prøven vil bli holdt i rom R73. Sjekk hvor det er på forhånd.

30.09 For de som har gyldig grunn til å gå opp til utsatt midtsemesterprøve, vil denne bli avholdt tirsdag 11. oktober kl. 17 - 19.

30.09 Resultatene fra midtsemesterprøven.  Resultater.    Fasit.    Poengfordeling.    Fordeling på oppgavene.
Sjekk ditt eget resultat, og gi meg beskjed dersom det er feil.

29.09 Litt for sent har jeg fått vite om 10 studenter som hadde krav på ekstra tid under eksamen. De som har krav på lengere tid vil kunne velge om de vil ta utsatt prøve eller ikke. For dem som velger å prøve på nytt, vil det være det siste resultatet som blir tellende.

29.09 Midtsemesterprøven fra 2005 ligger her og løsningen finner dere her.

28.09 Midtsemesterprøver uten svar finner dere her og her.

26.09 Angående midtsemesterprøven. Den finner sted torsdag 29. september. Prøven blir avholdt i S-autitoriene i sentralbygget. Møt helst opp i god tid før kl. 8:15, for det kan ta litt tid å sjekke identitet.

Program, Etternavn Auditorium
MTDT, A-K S6
MTDT, L-Å S8
MTKOM og IØT, A-Å S2

Prøven varer 90 minutter. Det er flervalgsprøve, eller "multiple chioce" som det også heter. Det er 10 oppgaver og det er 4 svaralternativer på hver oppgave. Klikk her for infoark identisk med det som blir delt ut sammen med midtsemesterprøven. Les dette på forhånd! Da vet du hva du går til. Husk å ta med blå eller svart kulepenn. Blyant går ikke!

Pensum for midtsemesterprøven er alt stoff som er gjennomgått fra kapittel 5 og 10 samt øving 1 - 4. Se forelesningsplanen.

Husk å ta med studiebevis/semesterkort til midtsemesterprøven.

20.09 For spesielt interesserte ligger det et notat på norsk om Fouriertransformen. Det ligger under rubrikken notater litt lenger ned på sida.

19.09 Pensum til midtsemesterprøven er den delen av pensum som er hentet fra kapittel 5 og 10 i Kreyszig. Testen fra i fjor med løsningsforslag finner dere her og her.

14.09 Det er laget ny gruppeinndeling for øvingsopplegget, de nye gruppene finnes her.

25.08 Midtsemesterprøven vil bli avholdt i auditoriene S2, S6 og S8 torsdag 29.09. kl. 08:15 -- 09.30. Det blir flervalgsprøve, med 4 svaralternativer på hver oppgave. Kun svararket leveres, merket med studentnummer. Hjelpemidler blir som på vanlig eksamen, Rottmann og enkel kalkulator.

24.08 Første øving er lagt ut. Klikk på øvingsinformasjon litt lengere nede på siden. Dere skal kunne nok allerede til å gjøre alle oppgavene untatt en.

17.08 Kontinuasjonseksamen august 2005.

17.08 Løsningsforslag kontinuasjonseksamen august 2005.

Last modified: Fri Nov 11 09:49:58 MET 2005